DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Trzemesznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://opstrzemeszno.idcom-web.pl/
Data publikacji strony internetowej: 01-08-2023
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 14-02-2024
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia: 01-08-2023
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 14-02-2024
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Lucyna Buzała , adres e-mail: ops@trzemeszno.pl , telefon: 61-415-41-65.
Informacja zwrotna
W przypadku występienia problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dyrektor placówki - Lucyna Buzała, ops@trzemeszno.pl. Uwagi, zgłoszenia o nieprawidłowościach w zakresie zgodności oraz występowanie o informacje jak i treści wyłączone z zakresu ustawy można zgłaszać również pod nr telefonu : 61-415-41-65.
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej znajduje się przy ulicy Tadeusza Kościuszki 35. Posiada wejście główne, do którego można dostać się wprost z poziomu terenu. Układ funkcjonalny i przestrzenny budynku umożliwia przyjmowanie interesantów na poziomie przyziemia.
Dostosowanie korytarzy
korytarze ogólnodostępne
Dostosowanie schodów
brak
Dostosowanie wind
brak
Dostępność pochylni
brak
Dostępność platform
brak
Dostępność informacji głosowych
brak
Dostępność pętli indukcyjnych
tak
Dostosowanie parkingów
brak
Prawo wstępu z psem asystującym
tak
Dostępność tłumacza języka migowego
tak
Dodatkowe informacje
Jeszcze większa dostepność
- Na stronie możliwość zastosowania zmiany rozmiaru tekstu oraz kontrastu tekstu;
- W siedzibie Ośrodka dostępna lupa powiększająca tekst dla osób niedowidzących oraz ramka ułatwiająca podpis w danym miejscu.